ben bir küçük cezveyim

köşe bucak gezmeyim

Pazartesi, Ocak 01, 1990


ayşenur ve muhammed emin
Cuma günü nöbette sohbet etmekten doğru düzgün uyuyamadım. Sabah arzunun gelmesini bekledim. Meydanda buluştuk. Capitole gittik. handan da oraya geldi. Arzuyu etama sokup, kendi hediyesini beğenmesini istedim. (ne yapayım? Geleceğini önceden bilmeyince hediyesini de almamıştım) sarılı kırmızılı bir cici aldık. Esengül de çorludan geliyormuş. Onu beklerken gezindik. Hep birlikte john cusak ın oynadığı filme gittik. biraz eğlendik. Handana gidince ben yattım. Kızlar yemeği hazırladılar. İftardan sonra halukun aldığı pastayı çıkarıp ak nın doğum gününü kutladık. Millet hediyelerini verdi. Akşam kitap fuarına nasıl gideceğimize dair planlar yaptık. gece ak ile birlikte yattık. Bütün gece boyunca uyuyamadım. Sabah erkenden kalkıp taksime gittik. kızlar akm nin önünde tüyap servis kuyruğuna girdiler. Halukla arabayı bizim hastanenin otoparkına bıraktık. Saat 10:35 te kitap fuarındaydık. Davetiyelerimiz sayesinde para ödemeden girdik. Handan ve haluk, ak ile ben birlikte gezdik. Esengül öğleden sonra ak ile bana katıldı. Yetiştiremedik, aklımız orda kaldı. Alamadığım, isteiği gibi gezemediğim bissürü stand vardı. En çok da selim ilerinin % 50 indirimde olan kitaplarını almadığım için yanıyorum. Stv de çıkan Oktay ustanın kitabını aldık. Hepimiz imzalattık. Selim ilerinin bir kitabını aldım ve imzalattım. Ak ender saraça kitabını imzalattı. Ak handan ve haluk için senai demizrcinin hac ile ilgili olan kitabını almış ve imzalatmış. Ben o adamı pek sevmiyordum ama kitabın içine yazdıklarını görünce keşke benim de kitabım yanımda olsaydı da o güzel duaları benim için de yapsaydı dedim.
Sema bissürü kitap siparişi verdi. Hepsi bir araya gelince taşınmayacak kadar ağırlaştılar. Salon 7 de esengül ak ve ben yere gazete kağıtları koyup bacaklarımızı uzatarak oturduk. sefilleri oynuyorduk. Kalkmaya karar verdiğimizde hepsini alınca yerden kalkamadım ve ak ile esengül kollarıma girerek beni ayağa kaldırdılar. Saat 16:15 te kitap fuarına daha doyamadan çıkmak zorunda kaldık. Zorla yolun karşısına geçtik ve ayşegülün eşi bizi aldı. Fatihte tatlımızı da alıp ayşegüle gittik. emir aldığmız kitaplara pek sevinmedi. Oyuncak bekliyormuş. Ayşegül her zamanki gibi harika yemekler yapmıştı. Bayağı oturduk ve gece erkan bizi TEAH otoparkına bıraktı. Semanın kitaplarını servise gidip verdim. Gece evime gitmeyi düşünüyordum ama ak yine beni ikna etti. Eve gidince bütün kitaplarımızı çıkartıp birbirimize gösterdik. Aşağı yukarı 750 milyonluk kitap almışız. Her yerimiz ağrıyordu. Çok fazla dayanamadım ve uyudum. Sabah hepsinden geç kalktım. Esengüle gözlük almak için capitole gittik. mangoya girip geçen yıl yaptığımız gibi esengülle aynı çantadan aldık. Market alışverişi yaptım. Handanlar akşam halukun kız kardeşine iftara gidecekleri için ak ve esengül iftardan önce çorluya döneceklerdi. Ama bağlarbaşında servisi kaçırdığımız için önce beni eve bıraktılar. O kadar yükle eve zorla çıktım.
Akşam ablamla tel de konuştuk. Muhammed’ e aldığım kitaplardan bahsettim. Ablam duyunca vereceği tepkiyi merak ediyorum dedi. Çocuğa hediye aldığımda ilk sorduğu soru ‘teyze kitap mı?’ oluyor. Sevindiği için değil. Önceki aldıklarımı daha o bitirmeden teyzesi ona yenilerini yetiştiriyor. Muhammede uzayla ilgili kitaplar aldım. Çünkü uzay gitmek istediği 3 yer. Kandilde dua ederken ablam duymuş uzaya gidebilmek için dua ediyormuş. Büyüyünce ne olacaksın deyince bilim adamı ama uzayla ilgili olanından diyor. Canım benim onu çok seviyorum. Muhammedlerin sınıfında Pakistan için para toplanıyormuş. Eve gelmiş, annesine babasına bişey demeden gidip kumbarasından 10 milyon almış. Kendi yardımın kendisi yapıyor. ayşenurların okulunda her sınıf ramazanda 1 aileye sahip çıkıp tüm ihtiyaçları karşılıyormuş. Ayşenur babası uyuduğu için annesne gelip para isteyip duruyormuş. ablamın da dalgınlığına gelmiş onu dinlemiyormuş bile. Muhammed kumbarasından bir 10 milyon daha çıkarıp onu da ayşenura vermiş. Olsun ben yine biriktiririm diyormuş. Allah cömert olanlardan eylesin (amin).
Dün akşam Ayşegül aradı. Cuma günü sepetçiler kasrında yemek varmış. Ona çağırdı. Cumaya İnşallah oraya gideceğiz. Handanı da aradım ama onlar Cuma günü bursaya gideceklermiş.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home