ben bir küçük cezveyim

köşe bucak gezmeyim

Pazar, Mart 06, 2005

nöbetçiyimmm

gece yatmadan sema ile konuştuk. bugün nöbetçi olduğumu bilmiyormuş. sabah sakın gitme dedim beraber kahvaltı edelim. nasıl olsa beni bekleyecek diye sabah 8:45 te kalktım. aliyi aradım. nöbeti yocadan devralsın,semayı da kaldırmasın diye. ali aksaray vatanda nöbetteymiş. almanda nöbette olan pelin biraz gecikecekmiş. pelin dün almanda nöbetçiymiş. yani bugünkü nöbetçi gelip pelini çıkaracak, o da gidip vatandan aliyi çıkaracak ali de taksime gelip yoncayı çıkaracak yılan hikayesi gibi. neyse 10:30 da hastaneye vardım. bu arada ben evden çıktığımda sağanak şeklinde yağmur vardı. bu tarafta ise hava çok güzel sanki bahar. sema ile kafe fotografta melemen yedik. geri geldiğimde kapıda hasta vardı ali resüsite ediyordu. pazar pazar birisinin ölmesi ailesi için ne kötü. dışarda bağırtı çağırtı. Allah rahmet eylesin. ablam aradı onunla konuştuk. hasat yakınlarının bağırtılarını duyduğu için biraz ölümden bahsettik. bir yakınımız öldüğünde ölen için mi yoksa kendimiz için mi ağladığımızdan vs. sonra 3 saat kadar uyudum. ümmühan aradı. halit eren yukarda babasındaymış.(annemdeler) rahat rahat konuştuk. daha doğrusu ben uykudan uyandığım için o konuştu ben hı hı deyip durdum. kalkıp acilde bir hastaya baktım çünkü ali de uyuyordu. sonra gimaya ve savoya gittim çünkü saat 16 ve karnım acayip acıktı. içinde kavurma, bol kaşar, domates olan simitlerden aldım. uzun müddet tost makinasında ısınsın diye bekledim. geleni gideni seyrettim .Maşallah çok iyi iş yapıyor. acayip kalabalık. oonu ali ile bölüşüp yedik şimdi akşam ne yesek diye düşünüyoruz. gece arzu ile mesajlaştık. süveyş kanalını geçmişler sanırım az kaldı dedi. bana dua etmesini tekrar söyledim. yolda heralde benim aldığım sezen aksu cd sini dinlemiştir ve bugün heralde tırmanmışlardır. handan dün samsonite ın sayfasına baktım. hepsi de güzel görünüyordu. bir tanesinin ayakkabı kyma yeri de olduğunu yazmışlar. benimkisinde olsa hiç fena olmaz zira ben bir yere giderken ayağımdakilerle 3 çifti kesin götürüyorum. bu konuyu tekrar konuşuruz.

1 Comments:

At 7/3/05 15:39, Blogger ak said...

zekiyeem benim..hayirli olsun sayfan.cok mutlu oldum okuyunca,ne guzel ya uzaktayim ama bilgisayarin karsisina oturunca hemen orda yaninizda hissediyorum kendimi.sina dagiyla ilgili olaylari handan ve senin syfana ortak yaziyorum.zira cok uzun...
cumartesi saat 18 de kahire merkezde bulunan ev ve sina yolu tatar asilli arkadasim adelinanin tabiriyle russian centera gitmek uzere yola ciktik.adelinanin ana dili rusca.bir turk ve bir rusun sivesiyle konusulan arapcayla halkla anlasmak o kadar zor ki.taksi soforuyle anlasamadigimizi taksiye binip yola cikinca anladik.ancak buyuk gayretler sonucu gidecegimiz yeri anlatabildik ve sukur ku rus buyukelciligine vardik.neden rus buyukelcili diye sorarsaniz,burada unv okuyan o kadar cok rus ve turki cumhuriyetlerinden ogrenci var ben cok sasirdim.kazak,ozbek,tatar ve aklima gelmeyen daha bir cok turki cumhuriyetler..ancak hepsinin ortak dili rusca.ve ben onca rusca konusanlarin arasinda kalakaldim mi..zaten arapca yuzunden yabancilik ve zorluk cekiyorum bir de rusca eklendi.arapca anlasamiyoruz zira herkesin kendi dil yapisindan dolayi arapca telaffuzu o kadar farkli ki..ingilizce de bilmiyorlar..neyse otobusun gelmesini tam 2.5 saatbekledik.oyle bir an olduku butun vucudumda sadece belimi hisseder oldum.bu arada insanlar merakla benim kim oldugumu ogrenmeye calisiyorlardi.turkiyeden oldugumu ogrenince ilgiyi bir gorseniz kendimi prensesler gibi hissettim.cok sukur otobus geldi ve yerlerimiz aldik.mikrofonla birisi rusca yolculugumuz hakkinda ben ve bir kac kisi haric daha sonra ogrendim ki benden baska yabancilar da varmis,herkesi bilgilendirdi.yolculuk boyunca enteresan hicbirsey olmadi.arka arkaya defalarca polis kontrolunden gectik.hala anlamiyorum nedenini acaba birbirlerine guvenmiyorlar mi ki her noktada tekrar kontrol ediyorlar...bu arada tam 3 tane rusca film seyrettik.en kotusu de film ingilizce ama sadece tek bir adam butun herkesi seslendirmis.orjinal sesle karisiyor.suveysten gectik ve cole dogru yol aldik.gece oldugu icin hicbirsey goremedim.bir kac moladan sonra hedefimize ulastik.allahim o ne soguktu.kat kat giyindik.adelinayla ortak canta hazirlamistik ve bir de el feneri.ancak adelina 2. gidisi olmasinin verdigi tecrubeyle bir gaza basti arkadaslariyla canta ve karanlikla basbasa kaldim.7 km dag yolu...hz musa ciplak ayakla cikmis..hep onu dusundun cikarken.herkes o kadar hizliydi ki benim gibi bir kac kisi agir aksak gidiyordu.aslinda yavas felan degildim ben de,onlar ucube.hala aklim almiyor hizlarini.arkalarda isiksiz agir cantayla yururken inadina develerle bedeviler gelip develerini ovup binmek ister misin diye sordukca beni satan adelinaya ofkem kat kat artiyordu.sonra onumden giden 3 kisi beni beklemeye ve onumu fenerleriyle aydinlatmaya basladilar.onlar da pek arapca bilmiyorlardi.iran,pakistan ve afganistanliymislar.allahim sonunda birileriyle ingilizce de olsa anlasabildigim,derdimi anlatabildigim bir lisanda konusabiliyordum.adimin arzu oldugunu ogrenince ki arzu farsca kokenli,acayip mutlu oldular.basinda soyledigim gibi dag yuruyus yolu 7 kmymis.ama benim hesaplamama gore 10.000 km felandi yani.allahim bu dag baslarinda olmeme izin verme diye dua ederek gunesin dogusunu kacirmis biri olarak zirveye ulastim.adelina kosarak yanima gelip cantayi almaya calisti aslinda hic vermeye niyetim yoktu ancak o kadar israrli ve gucluydu ki ne milletin onunda cantanin bir icindan cekistirip kocaman kiz durumuna dusmek istedim ne de buna halim vardi.ciliz bir mucedele sonucu cantayi aldi.ingilizce de bilmiyor arapcasi da yok.kizginligimi ve bana yaptiginin yanlis oldugunu anlatmaya halim zaten hic yok.buraya kadar hersey zor ve kotuydu.ama ne zaman kizginligimi yenip etrafa bakmaya baslayinca anladim ki onca yorgunluga degmis.hepinizin gormesini isterim.muhtesem bir manzara..ve oarda Allahin sesinin yankilandigini dusunmek..bu dunyadan tamamiyle kendinizi soyutluyorsunuz inanin bana..istemeseniz de..bu elinizde olmuyor.dagin azameti ve o muhtesem hadisenin vuku bulmasi.cikarken hep hz.musanin yalniz karanlik yolculugunu dusundum.neyse daldigim alemden gercek hayata donup hikayeme devam edeyim..ve bu rus arkadaslar tekrar kostura kostura asagiya inmeye basladilar.neden yarisiyor anlamadim.ama ruslarin cok guclu oldugunu anladim arkadaslar.belki tam rus degiller turki cumhuriyetlerden olduklari icin turkler ama tamamen rus fizigine sahipler.benim yol arkadaslarim muhammed,murtaza ve adini unuttugum diger arkadas dogu insaninin daha insafli anlarin keyfini cikardiginin ornegi olarak hafizamda yer edindiler.aslinda ben onlardan once inise gecmistim sadece arada bir manzaranin guzelligine bakmak disinda durmadim.ama muhammed ve murtaza ben indigimde oturmuslar dinleniyorlardi.inanamadim,nasil beni gecmislerdi...yine dogu insanina has bir uyaniklik gosterip kestirme bulmuslar..orda bir de sn.katerina manastiri vardi.11 acilacak dediler ama acmadilar.yani goremedik.otobuse binip gece goremedigim col manzarasi esliginde yola koyulduk.bir anda yanima tanimadigim biri oturdu.aslinda adelina vardi ama bir an kalkmisti.adelina gelince 3 kisi 2 koltuga sigarak yola devam etmeye basladik.meger bu arkadas ki 21 yasinda cok sevimli bir tatarmis.benimle tanismak istemis.tek bildigi dil rusca.henuz arapca hazirliktaymis.arkamdaki kisi rusyada turk okulunda okumus ve cok cok az turkce biliyor.arapca,turkce,ingilizce ve rusca karisik bir sohbet basladi.kendinden ve hobilerinden bahsetti.benimkileri sordu ve beni sinemaya davet etti.o kadar komikti ki yasimi soyledigimde surati.yasimi gostermedigim soylenir ama bu kadar da degil yani.soku atlatinca rusca birsey soyledi.arkadaki vatandas``bekleyecekmissin,buyumeni istemiyormus``dedi.mirsanin sozune mi guleyim,turkce cevirisine mi bilemedim ama cok guldum.hatta evimize gelmek istedi. evine davet etti.benim ancak kardesim olabilecegi konusunda anlastik ama yine de sisteriyla sinemaya gitmek istedigini soyledi.bu eglenceli saatlerden sonra kizildeniz kiyisinda bulunan firavunun hamamina geldik..tabi bu arada hic uyumamistik.hamam dedigime bakmayin magara gibi bir yer acayip sicak.oradan cikan sicak su denize paralel seyrediyor.ama deniz soguk.ben ve bir kac kisi haric denize girdiler.oyle eglendilar ki.deniz muhtesemdi resmen beni cekiyordu ama biliyorsunuz ki giremem.yuzmeyi bilmedigimden degil,bu yaz ogrendim..murtazayi muhammed kuma gommus ustunu iyice ortmeye calisiyordu.onlarla cok eglendim bu yolculukta.sonra ordaki gorevliler bizi kovdular..yeter artik gidin cok uzun suredir burdasiniz ve her yere dagildiniz toparlanin dediler.bi de tekrar yola ciktik ve yine colde bir yerde durduk.bilen eleman rusca anlatiyor ama ben nlamiyorum.sonra murtaza neden orda durdugumuzu anlatti.hz.musanin asasini vurdugu vurdugu yerden su cikan kuyulari gormeye gelmisiz.ve gorduk.kuyunun etrafini sonradan yapmislar ama yine de derin ve kirli su var icinde.tekrar yola koyulduk.artik hava kararmisti.otobuste her dil mevcuttu.ama en komigi muhammed ve murtazanin farsca sarkilariydi.hatta bir ara murtaza icinde defalarca arzu gecen bir sarki soyledi.ben de a ne guzl benim adimin gectigi sarki mi var farsca diye sordum.ama muhammed``hayir murtaza simdi yazdi senin icin ``dedi.ben de sesin cok kotu ama dedim.ve bir daha konusmadik.sonra bizim evin yakininda indik.sina yolculugum once yorucu,sonra komik ve enteresan bir sekilde bitti.bir de bunun eve donusu ve ev var ama sirtim agridi..tekrar gorusmek dilegitle...

 

Yorum Gönder

<< Home