ben bir küçük cezveyim

köşe bucak gezmeyim

Cuma, Ağustos 26, 2005

pattaya

Pattaya da ilk gün 350 baht ödeyip otelin düzenlediği turla timsah çiftliğine gittik (the million years stone park, pataya crocodile farm) (rehber bu tur için 15 dolar aldı). Etrafta biraz gezindik. Küçük bir tren vardı, ona bindik etrafı biraz da onunla gezindik. Hayvanat bahçesi vardı. Ve küçük bir göl vardı. Gölün içinde kedi balıkları vardı. En çok onlar hoşumuza gitti. Bayağı büyüktüler ve birkaç tane vardı. Bu parkata değişik ağaçlar ve bitkiler vardı. Timsah şovunda timsahlar sanki uyuşturulmuş gibi hiç hareket etmiyordu. Bissürü timsahla dolu havuzun içinde elinin hayvanın boğazına sokan bir adamın şovunu izledik. Hayvanları kuyruğundan çekip oraya buraya atıyordu. Kimisini kucağına alıp taşıyordu. Kafasını hayvanın açık ağzına sokuyor bir müddet içeride tutuyor sen de diken sütünde karşısında oturuyorsun.
İkinci gün nong nooch tropical garden’a yine otelin düzenlediği turla gittik. rehber bu tur için 35 dolar istedi, biz sadece 450 baht ödedik. Otelden servisle tur şirketine götürdüler, orada başka bissürü turistle otobüse bindik ve Taylandlı rehber eşliğinde önce Tayland showu seyrettik. O tarafa bu tarafa sallanan kızlar ve güya tai boksu yapan gençelri seyretmeye fazla dayanamadan çıktık. Maymunlarla, papağanlarla ve sonra da kaplanla resim çekindik. Maymunların yanına banka oturuyorsun (tabii parayla) hayvanlar sana ya sarılıyorlar yada yanaklarından öpüyorlar.(beni şapur supur öptüler, gülmekten kırıldım) Papağanları omuzlarına ve kollarına koyuyorlar. Omuza konulan en büyük papağan herkesin kulağını ısırıyor. Karşıda seyreden millet gülmekten kırılıyor. Kaplanla ilk resim çekinen ben oldum. Benim korkak kardeşim berat öyle bir resim çekindi ki sanki her an kaçacak gibi ve suratı kıpkırmızı. Parktan çıkmadan bu resimleri hazırlıyorlar ve eğer beğenirsen satın alıyorsun.
Sonra fillerin gösterisini seyrettik. Çok eğlenceli idi. Resim yapıyorlar, basketbol, futbol, bowling oynuyorlar. Ödül olarak da gelip elinizden muz yiyorlar(kızlar sepetlerle satıyorlar). Fillerle resim çekindik. Sonra da gidip fillere bindik. Burası güney doğu asyanın en büyük botanik parkı imiş. bissürü ayrı bahçesi var. Biz gezimizi fil üstünde yaptık. ama her tarafı görecek vakit olmadı. Keşke tai show u izleyene kadar bahçeleri gezseydik. Fillere berat yalnız bindi. Biz sema ile birlikte bindik. Alp binmeyeceğini söyledi ve büyük bir hata yaptı. Çünkü bütün resimlerimizi köprüden köprüye koşarak o çekmek zorunda kaldı. Sonunda çocuk terden sırılsıklam oldu. Bizim fili yönlendiren çocuk filden indi ve onun yerine ben bindim. Filin üstünde oturmak hiç de rahat değilmiş. o kadar yüksekten düşeceğim diye bayağı korktum. Çıkışta otelin servisine bindiğimizde ellerimizi kolonyalı mendillerle sildik, çünkü bugün dokunmadığımız hayvan kalmadı. O akşam carreefora gittik ve yemeğimizi orda yedik. Market alışverişi de yaptık. pattaya da yemekleri KFC de yedik. Menüleri türkiyedeki gibi değil, fiyatlar çok çok uygun (2-3 ytl).
Pattayadaki taksiler kamyonet şeklinde ve dolmuş gibi pazarlıkla biniyorsun ama adam giderken duruyor ve yol üstünde başka yolcuları da alıyor. İneceğiniz zaman yukarda bir düğme var, ona basıyorsunuz, zil çalıyor ve adam sizi indiriyor. Walking streete gittik. burası sahil kenarında akşamları trafiğe kapalı bir cadde. Yol boyunca mağazalar ve daha çok da barlar ve striptiz kulüpleri var. Bissürü kız boyunlarında bira fiyatları asılı olarak kapıda duruyor. Yan yana her barın önünde 3-4 tane kız duruyor. Barların içi zaten müşteri bekleyen bissürü kızla dolu. Pattaya gezerken 70-80 yaşında Avrupalı ve Amerikalı yaşlı adamlar görüyorsunuz yanlarında 2-3 tane tayladlı genç kızla sarmaş dolaş geziniyor. Barların içinde de öyle yaşlı yaşlı adamların yanında gencecik kızlar. Bazı erkeklerin de yanında genç Taylandlı erkekler, elele tutuşmuş geziniyorlar. Bazıları markette beraber alışveriş yapıyor. Taylandlı kadınlarla evli olan çok yabancı var. Avrupalı kadınlar evlendikleinde eşlerine çok ilgi göstermedikleri için bu kızları tercih ediyorlarmış. Bizim kadınlarımız gibi kocalarına iyi bakıyorlarmış. Zaten taylandda boşanma oranı çok fazla imiş. Çünkü erkekler çok tembelmiş, çalışmıyorlarmış. Kadınlar ise çalışyorlar. İş güç sahibi bir kadın çalışmayan kocaya ne kadar dayanabilir ki? Sonunda boşanıyorlarmış. Ve yabancı erkekleri tercih ediyorlamış.
Fuhuş çok fazla olduğu için namuslu bekar kızlar yabancı erkeklerle görüşmezlermiş ve onlarla gezip tozmazlarmış, millet fuhuş yapıyor zannetmesin diye. Travestiler de var ama bizimkiler gibi ajite değiller. Süslenmiş püslenmiş onlar da müşteri bekliyor. Yol üstünde bir kulüpte üst katta köşede camlı bir bölümde striptiz yapan bir kız vardı. Yoldan gelip geçen seyrediyor. Müşteri çekmenin yolunu bulmuşlar.
Yol üstündeki tüm alışveriş merkezlerine gittik. hagen daus ta dondurma ısmarlayacaktım (pariste ümmühanla yiyecektik vakit olmamıştı) olmadı çünkü çok pahalı idi. Bişeyler içip çıktık. otele kadar yürüdük. Bayağı uzun bir yol. 7 eleven a uğradık. Daha önce söylemişmiydim bilmiyorum. Burada 7 elevenlar bayağı iş yapıyor. Semaya whitening krem aldık. Taylandda ne kadar beyazsan o kadar şehirlisin anlamına geliyormuş. Burada kızlar güneşlenmiyor ve beyaz olmak için de bu kremlerden sürüyorlar. Otele döndüğümüzde sema da ben de sürdük. Onda pek işe yapamad ama beyaz olan ben biraz daha parladım.
Otele döndüğümüzde çocuklar perişan olmuştu. Bizim tempomuza dayanamadıklarını bir kez daha itiraf ettiler. Gece yatmadan önce sema sütlü kahve yaptı (türk kahvesi ile) içtik biraz sohbet sonrası yattık.

5 Comments:

At 26/8/05 21:37, Blogger Koyubeyaz said...

Ciddiyim sizin enerjinize kimse dayanamaz.

At 28/8/05 16:53, Blogger wizkid said...

kfc ye dikkat.. burdada ucuz ama ne yedigimi bazen anlamakta gucluk cekiyorum.
bosuna dememisler...
"Kentucky Fried Creature" diye

At 31/8/05 16:22, Blogger Koyubeyaz said...

Doktor Hanimcim nerelerdesin merak etmeye basladim!!

At 1/9/05 14:06, Blogger nerminn said...

burdayım. hastanede. kendimi sürekli yorgun hissediyorum. yazasım gelmiyor. bu aralar nöbet-iş arasında gidip geliyorum.

At 23/8/09 21:02, Anonymous Adsız said...

Çok güzel bir gezi olmuş tur ile mi gittiniz ne kadar tuttu fiyat ?