ben bir küçük cezveyim

köşe bucak gezmeyim

Cuma, Kasım 04, 2005

Annemler bayramlasmaya gıttıler. annem bana da onlarla gitmem için çok ısrar etti ama gitmedim. Karşıda amcamlarda misafir varmış, annem evden çıkınca aradı, misafirlerin bize de gelebileceğini bu sebeple üstümü değiştirmemi söyledi. Ben de üstümü değiştirdim. Oturma odasına tv karşısına oturdum. Yazıyorum ama bişey de aklıma gelmiyor. Halbuki bil. Başında değilken şunu da yazarım bunu da yazarım diye düşünüyorum. İçerde mutfakta yemek pişiyor. Ona da göz kulak olmam gerekiyor. Berat odasında tv karşısında arkadaşıyla cepten konuşuyor. Hidayetın oda da tv açık tv koltuğunda oturmuş kitabını okuyor. Bu aralar evde en çok kitap okuyan o.
Ben dünden berı evde neler oldugunu anlatsam daha iyi. Hidayet grip olmasına rağmen gece amcam ve alparslanla beraber 2.30 da kalkıp, keşkek yaptı. Sabah annem odama girip kalk kahvaltıyı yetiştiremiyorum dedi ve ben kalkınca da aşağı bahçeye keşkek kazanlarının başına indi. Erkekler bayram namazına gidince keşkek taşmasın diye göz kulak olma işi de ona kalmış. Tek başıma kahvaltıyı hazırladım. Dün gece annemin babası da bizde kaldığı için kahvaltıda o da vardı. Güzel bir kahvaltıydı. Zaten bayram sabahları hep beraber kahvaltı yapmayı çok seviyorum. Hidayet hepimizin yerine babamla bayram harçlığı için pazarlık yaptı. Gerçi bu sefer işe yaramadı. Geçen yıl zam yaptığı için bu yıl da aynı parayı aldık. Yıne de hıç yoktan ıyıdır hangı 5 çocugu olan ve hepsı de para kazanan baba hala çocuklarına bayram harçlıgı verıyor kı
Kahvaltıdan sonra annemle karsıya babanneme ve amcamlara gıttık Babaannem alzheımırlı oldugu ıçın çogunlukla bızı tanımıyor Normalde samsuna gelır gelmez yanına gıderım çunku babam muhakkak sorar babaannenı zıyaret ettın mı dıye bu sefer sormadı ben de nasıl olsa benı tanımıyor dıye bayrama kadar bekledım eve geldımızde önce Ümmühanlar sonra da ablamlar geldı sonra da bıssürü mısafır Allahtan burada yagmur yagmadı aysenur ve teyzemın kızı seker tuttular ve ayakkabıları düzelttıler bız de süreklı tatlı ve keskek servısı yaptık çok yorucu bır gündü aksam ıslerımız bıttıgınde benım odada oturduk ve teyzem bana bıtkısel çayları önerdı sakınlesmem sınırlerımın yatısması ıçın tabıı kı güldüm aksam bırara herkes bıryerlere dagıldıgında yatagımın ıçınde ferrarısını satan bılgeyı bıraz okudum aksam çok geç olmadan herkes gıttı annemle babamın yatması bayagı vakıt aldı oturma odasına babamın kalktıgı koltuga yatarak tv seyrettım ama bu gece ne hıkmetse erkenden uykum geldı gerçı yatmam yıne çok geç oldu tel e bıssürü mesaj geldı ama benım mesajlar ne hıkmetse gıtmıyor sımdılık bu kadar bayramın gerı kalanını tv karsısında yatarak geçırmeyı düsünüyorum
Birkaç saat geçtı dedıgım gıbı tv seyrettım ramazanda ak handan ve esengülle gıttıgımız fılmde dr jıvagodan bahsedıyorlardı tv de onu seyredıyorum bu fılmde de bır sahnesınde Leyla ıle mecnun gıbı bır sonuç çıkıyor sanırım kavusulamayınca büyük ask oluyor ınsanlar ulasamayınca gözlerınde büyütüyorlar halbukı kavussalar belkı de 2 gun sonra dünya telasından kavgaya gürültüye baslayacaklar ve büyük askdan da eser kalmayacak bu haftakı avrupa yakasında aslı ıle cemın askında da bu konuya degınmıslerdı
Bugün bayagı yagmur yagdı Burada yagmur İstanbuldakı gıbı ınsanın canını sıkmıyor her tarafa sessızlık hakım bahcedekı agacların ve yaprakların rengı yagmur altında daha güzel görünüyor ve tabıı en güzelı de topragın kokusu
Dün ablam ılla ak yı arayalım dedı ablam da yegenler de arzuyu cok sevıyorlar ablam arzuyu ılk gördügünde benım gıbı olmadıgını çok samımı ve sıcak oldugunu söylemıstı tel le aradıktan sonra da aramızda gecen çok ıyı kız muhabbetıne benden daha ıyıdır bıle dıyecektım ama baktım kı benı dınleyen yok sustum önce ev telefonundan aradım sonra özel konulara gırınce ( amcamlarınkı ıle hatlar karıstıgı ıçın telefonumuz dınlenebılıyor zaten anneme de aycell hattını bu sebeble almıstım) aycellden konusmaya devam ettık benden sonra ablam Ümmühan ve en son da aysenur konustu aysenura yeter çok uzatma deyınce bana bayagı kızdı arzu ablası ıle konusmasına engel olmusum arzu ayse teyzeyı de mısıra götürmeyı düsünüyormus çok sevındım
bu fılm bayagı uzun ve sıkıntılı bır fılmmıs Kızlarla seyrettıgımız fılmde bu fılmı yırmı otuz kez seyrettıklerını söylüyorlardı ıkıncıye bıle nasıl tahammül edılır bılmem daralan ruhumu daha da daralttı
bu arada annemler döndüler ve ben fılmın sonunu seyretmeden yukarı beratın odasına çıktım sımdılık bu kadar

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home