ben bir küçük cezveyim

köşe bucak gezmeyim

Salı, Mart 22, 2005

dizilerdeki kadın dr lar

Sabah havva sözenin telefonu ile uyandım. Kahvaltıdan sonra kalkıp orta odadaki kıyafetlerimi ve kitaplarımı boşaltmaya başladım. Ama fazla dayanamadım biraz ara vereyim dedim. Kitaplarıma bakıyorum da 4 senedir kitap fuarlarından zorla taşıdığım o kadar kitap nerede? Şuan gözümün önünde 4 rafa sığacak kadar kitap var. Kitaplardan biriniaçıp içini okudum. Handan ve karaman 2001 ramazanda, sabah namazını Eyüp Sultanda kıldığımız, savaş ve Mehmet ile esat kabaklıyı dinlemeye gittiğimiz akşamlardan birinde yazmışlar. Ne güzel günlerdi. Şimdi hepimiz başka yerlerde. İstanbulda bugünlere hava soğuk ama güneş var ve deniz, manzara harika. Vapurla geçerken denize, sultanahmete ayasofyaya, istanbula arzu ve handanı da düşünerek bakıyorum. Pazar günü nöbetten çıkınca eminönüne kadar metro ile geldim. Sultanahmete geldiğimde arkadaşlarımın yerine de baktım. Metro ile ne zaman sultanahmetten geçsem, istanbula 4 yıl önce geldiğimde beyazıttan tus formu alıp da metro ile dönerken, birden, hiç beklemediğim bir anda sultanahmetin güneş altında parlayan kubbesini gördüğümde duyduğum heyecanı hatırlıyorum.
Okuduğum kitaplardan bahsedecektim. Su üstüne yazı yazmak’a hız verdim, yakında biter. Bu arada lura esquivel’in içinde yemek tarifleri, aşk öyküleri ve kocakarı ilaçları bulunan tefrika romanı ‘acı çikolata’yı bitirdim. Güzel bir kitaptı ama beni kesmedi, mutlu sonla bitmedi, mutlu sonla bitse bile kadın sonunda benim istediğim adamı seçmedi. Kitap zaten uzun değildi çoğunu da yemek tarifleri ile doldurmuşlar. Ve ben ağzım kulaklarımda bitecek bir şeyler istiyordum.
Çemberimde gül oyanın geçen haftaki bölümünde son hastane bölümünü seyredemedim. Organ transplantasyonu yapılan sahne. Dizilerde medikal konularda hep saçma sapan yanlışlar yaparlar ben de sinir olurum. Bunların danışman doktorları yok mu diye düşünürdüm ki öğrendim. Meğer geçen bölüm (yani benim kaçırdığım sahne için) fethiden yardım istemişler, o kabul etmemiş,yerine teknisyeni yollamış. ondan önceki bölüm biterken yine saçma sapan bir hata yapmışlardı. Sonra bir İstanbul masalını almanda çekiyorlar ama bir sürü hata ile. Ya insan birine yapışıp illa bize yardım et demez mi? Geçen yaz da inadına yaşamak adlı tiyatro oyununa gitmiştik. (adamın adı şuan aklımda değil, esmanın babası) anestezi ile ilgili bir sürü hata. Medikalle ilgili oyun, film seyretmek beni sıkıyor. Çünkü hataları görmekten kendimi oyuna veremiyorum. Aliye de de saçma sapan hatalar. Hele ondakiler en büyükleri. Orda salak kendini bir halt zanneden dr deniz (genel cerrahlar zaten aynen onun gibidirler beş para etmezler, küçük dağları ben yarattım misali ortalıkta gezinirler) hastayı kaybedecekleri zaman yok serumu açalım, yok şu ilacı yapalım vs vs. cerrahlar resüsitasyondan ne anlasın,onları ancak anestezi doktoru söyler. Sonra o eski kız arkadaşı, salak rolündeki kız, orda anestezi dr larının yüz karasını oynuyor. slak salak orda dikiliyor. kimse bu kıza söylemedi mi hasta kaybediliyorsa yerinde öyle dikiltaş gibi durmazsın sürekli hareket halinde oraya buraya emirler verip sürekli ilaç yapıp durursun. ama denizi bir kez daha büyük dr olarak gösterecekler ya. Zaten ben bu dizilerin senaristlerinin kadın dr lara karşı bir garezleri olduğunu düşünüyorum. Tamam biz kadın dr lar çok güzel değiliz ama en iyi fakülteye en yüksek puanlarla giriyoruz. Tıp fakültesine girdiğimizde bize ilk söylenen siz dışarıdakilerden daha zekisiniz. Heheh. Mesela bir ist masalındaki demirin karısı. Kadın göz dr. Ve salak rolünde. Demirin peşinden koşup duruyor. Sonra haziran gecesindeki psikiyatris o salak özcan denize mi kaldı? Konversif kadın(gerçi psikiatrisler kendileri de pek normal olmuyorlar). Ya işte böyle. Semanın dediği gibi ben gerçekten biraz sinirliyim galiba. Dün de gidip çizmelerimi tamir için verdiğim yaşlı ayakkabıcı çizmelerimi eskisinden daha kötü yaptı diye gidip adama çizmeleri geri bıraktım ve ona bir sürü laf saydım.
Pazar günü tuba aradı, epidural ağrısız doğum hakkında bilgi almak için. Bakalım belinay ne zaman aramıza katılacak? neyse bu kadar yeter. ben gidip taşıma işlemine devam edeyim. akşama yine nöbet var. işleri bitirip hazırlanıp çıkayım. bu akşam dizi var mıydı?

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home