ben bir küçük cezveyim

köşe bucak gezmeyim

Cuma, Eylül 23, 2005

arkadaslarimla guzel bir gun



Bilgisayari aldim ama birden ne yazacagimi sasirdim. Handanlarda oturuyoruz. Cay iciyoruz. Tv olmadigi icin trt fm den turkuler dinliyoruz. Kizlar bugunku aldigimiz kitaplara bakiyorlar’ haluk da arzunun bana getirdigi koltuk salina bakiyor.
Bugun guzel bir gundu. Zaten olmamasina imkan var mi? arzu, handan ve ben biraradayiz ve istanbuldayiz. Sabaha karsi yani saat 6 da yattik ve 9:15 te kalktik. Hazirlanip bebege misir konsolosluguna gittik. Arzu sirada beklerken biz de handanla evlilik hallerinden konustuk. Arzunun isi bitince arabaya atlayip ortakoye gittik. Kizlar gozleme ben de kumpir yedim. (millet benimle dalga geciyor. Ne bicim yaziyormusum. Parmaklarima bakip duruyorlar) cay bahcelerinden birinde bayagi oturduk. Hava biraz soguktu. Sokaklarda yuruduk. Arzuya az daha taksi carpacakti. Handan taksici ile biraz tartisti. Bu arada soylemeyi unuttum. Arzu o kadar zayiflamis ki, uflesem ucacak. (dun tartildim, 61 idim’ bu aksam tartildim 63. bugun bayagi yemisim)
Ortakoyden eminonune gittik. Misir carsisinda arzu baharatcilarin resimlerini cekti. Yuruyerek sultanhamamdan kapali carsiya ciktik. Biraz orada gezindik. Bizim kizlar gezinmeyi o kadar da cok sevmiyorlar, bana kalsa ben butun ara sokaklara girerdim. Zaten oraya gitmek fikri benden cikmisti. 2 gundur keske ktap fuari acik olsaydi da birlikte kitap alsaydik deyip duruyorduk. Aklimiza sahaflara gitmek geldi. Benim ilk gidisim oldu. Kitaplara baktik. Pride and prejiduce u aldim’ 2. el. Cok sevdigim bir kitap. Oradan yahya kemal muzesinin icindeki kitapciya gittik. Bayagi kaldik. Kitaplari inceledik. 2 tane de ordan aldim. Handan da 1 kitap aldi. Kizlar simdi onlari birbirlerine okuyorlar. Bayagi indirim vardi. Yine samiha ayverdinin kitabini aldim.
Sultanahmete indik. Yol boyu magazalardaki fenerlere baktik, handanin okuma odasi icin. Sultanahmette ayasofyaya baker tazda oturduk. Karsimizda bulgar turistler oturuyordu, onlar arzunun misir carsisindan aldigi lokumdan hediye ettik. Arzunun makinesi ile resmimizi cektiler. Giderken bize opucukler yollayarak gittiler.
Sirkeciye yuruduk. Misir carsisindan gecip carsinin yan tarafindan gecip handanlara bissuru kahvaltilik aldik. Bu arada haluk da geldi. Oarada ogrendik ki gectigimiz sokaklardan birinin polis tarafindan kapatilmasinin sebebi, canli bomaciliga kalkisan bir adamin garanti bankasini soygun tesebbusunun ardindan, bir komiser tarafindan oldurulmesiymis.
Alisverisin ardindan hamdiye gittik. Bu sefer ust katta degildik. Arzu biraz soylendi (manzarayi tam goremiyoruz diye ama..). karisik kebap, gavur dagi salatasi, cig kofte, haydari vs yedik. En cok da haluk ve ben yedim (tartidan belli olmuyor mu zaten). Cikmamiza yakin yesim salkim geldi, yaninda genc bir cocukla. Sevgilisi? Bu arada soylemeyi unuttum bugun gordugumuz 2. unlu. Karakoyde trafikte agir agir ilerlerken kaan girgini gorduk. Hatta trafikte o yururken basabas gittik.
Yemekten sonra otoprktan arabayi alip trafige ciktik. Yolda dayanamadim ve kabatas-kopru arasini uyuyarak gecirdim. Eve geldik ve cay iciyoruz. Bugunu de boyle guzelce tamamladik.
Bu kadar uzun bir aradan sonra boyle guzel bir gunle donmek ne guzel.
bu arada kirmizi bacali evin sahibinin ne yaptigini merak edenler icin, iste hbg nin ve incimercanin ak'sinin bir gunu.

3 Comments:

At 24/9/05 01:47, Blogger hbg said...

sayin paparazziye zekiyee, verdigin yanlis (eksik) magazinsel bilgiye arzu karaman'la birlikte sozlu ettigimiz itirazi yazili hale getirip olumsuzlestiriyorum. ilgi/bilgi

ne mukemmel bi gundu hakkaten, ayni eskisi gibi... deniz, muzik ve kizlar :)

 
At 27/9/05 15:05, Blogger nerminn said...

merhaba, istanbul modern deyiz. ak, handan, ayşegül ve ben. burası çok soğuk. buz tuttuk. handan denizdeki dalgaları seyred,yor arkamda. alışveriş mağazası pahalı. burada anladık ki, biz burdaki resimlerin hepsini beğenecek kadar modern değilmişiz.akşam nöbetçiyim. sonra görüşürüz. bu arada deniz hoşbulduk.

 
At 27/9/05 15:06, Blogger nerminn said...

bu arada ayşegül eğer okuyorsan, yukardaki yazına çok üzüldüm

 

Yorum Gönder

<< Home