ben bir küçük cezveyim

köşe bucak gezmeyim

Pazar, Temmuz 24, 2005

sıcak çok sıcak

hava öyle sıcak ki, sürekli terimi silip duruyorum. fethi ile telefonda konuştuk. yozgatta yağmur yağıyormuş, bahçeden eve girmişler. burda da biraz yağsa ne iyi olurdu.
dün gece 13 saat uyudum. saat 2.5 ta aslılara gittim. çok kalabalık olur zannettim. samsunda mevlütler çok kalabalık olur. ben de öyle olur zannettim. aslının aradığı herkes gelirim demiş ama sadece komşuları ve akrabaları vardı. herkes kim olduğumu, aslıyı nereden tanıdığımı soruyordu. kimisi samsundan kimisi boğaziçinden tanıdığımı zannetti. halbuki biz aslı ile fazilette lise 1 de birlikteydik. sonra o okuldan ayrıldı ama biz samsunda bir kaç yıl daha görüşmeye devam ettik. sonra uzun zaman görüşmedik ve bu yıl o beni tekrar buldu. iyi ki bulmuş. kız kardeşi ben görmeyeli kocaman olmuş. tabii erkek kardeşi de (sigara içecek kadar). annesi bana kendi annemi hatırlattı. annem gibi beyaz tenli, annem gibi hanım hanımcık ve tülbenti aynı annem gibi örtüyor. arada çaktırmadan onu seyrettim. annemi özlemişim de farkında değilim. suböreği yapmışlar. samsundan geldiği çok belli oluyor. aynı annemin yaptığı gibi. burda pastanelerde yapılanlar kesinlikle annemin yaptığı gibi olamaz. samsunda suböreğini çok güzel yaparlar. çok fazla kalmadan eve geldim.
tv de angelina jolie nin lara croft sporunu gösteriyor. bunları benim de yapmam lazım ama nerdeee?
ablamlar incesuya annemlerin evine gitmişler. bu haftayı oarada geçireceklermiş. annemler sanırım ay başında dönecekler. babam dün aradı, iyilermiş.

3 Comments:

At 24/7/05 22:21, Anonymous jujube said...

Zekiyeecigim burda da yagmur var biliyor musun? Annenden bahsetme tarzin ne güzel, benim kizlarim da benden böyle bahsedecekler mi acaba? Gözlerim doldu inan.. Annemi özledigim icin degil ama (buradaydi zaten yeni gitti).. Pek anlasamayiz, emekli ögretmendir, "ya doktor olunmali ya mühendis" ekolünün son ve en saglam temsilcilerinden... Kardesim ya futbolcu ya da edebiyatci olmak istiyordu, doktor olmak zorunda kaldi :) (Sen kendin mi istedin?) Yazisi da harikadir, dalga konusu oluyormus! Simdi de o kadar okudun evde oturuyorsun diye bana cikisip duruyor... Halbuki ben kizlarimla kalmak, sacimi süpürge etmek istiyorum :) Gecen gün büyük kizim kindergarten'da eve gitmek istedigini belirtmis, nedeni sorulunca da "annemi sevmek istiyorum" demis. Bu arada gezme hizin basimi döndürüyor. Dün benim dogumgünümdü, burda adet oldugu üzere parti yaptik. (Esimin 84 yasindaki anneannesine bile yapiliyor, benim anneannemin ise günleri var) Cilgin gibi temizlik ve yemek yaptim. Parti sirasinda Thomas Alexandra'ya guatr teshisi koydu (dogru mu yazdim?) O da hamile oldugunu düsünüyordu! Weightwatchers diyetini bozdu .Istanbul'dan arkadaslarim aradilar, uzun uzun konusup aglastik... Bu arada esim bana araba almis, ben de tam o sirada temizligin en koyu yerindeydim, merdivenleri siliyordum, berbat görünüyordum, üzerimde esimin eski bir tisörtü vardi, elimde bez tam uncool'dum yani, kapi caldi, kücük kizim beni beklemeden acti. Ben de cocugumu kacirmasinlar (olur ya) diye indim o halde, galeriden gelen adam (takimelbiseli filan) evin hanimini sordu, benim dedim ama inanmadi zira benle konusurken omzumun üzerinden arkaya bakiyordu. Hatta bir ara dönüp ben de baktim. Adami tekrar tekrar ben olduguma dair temin ettikten sonra dogumgününüz kutlu olsun filan dedi, Allah'tan esim geldi de rahatladi, elindeki anahtari uzatti. Kizlar babalarina küstüler (niye onlara alinmadi?) Hep beraber oturduk arabaya (aklim hala temizlikte, saatlerce ugrasip yaprak sarmasi yaptim Alamanlara o da ocakta) öyle bekliyorum, esim e hadi ne bekliyorsun deyince dehsetle direksiyon hocamin basla komutunu bekledigimi farkettim! Herkes gidince resmen yorgunluktan cöktüm, esime yarin sadece yemek yapicam onun disinda laptopu alip Zekiyee'ye takilicam dedim, cok güldü. Biz Istanbul'da otururken hafta sonu dinlenme anlayisin Kizlarla (yurt arkadaslarim) gezmekti, simdi degisti Zekiye Hanim'a takilmak oldu dedi..Gene cok yazdim, bir sürü isinin, tezinin ve gezmelerinin (ki benim icin cok önemli) arasinda benim bu önemsiz sacmaliklarimi okumani beklemek ayip oluyor degil mi? Bu arada tezin icin ceviri filan yapilmasi lazimsa bana gönderebilirsin, kardesim icin epey yaptim, sevaba girerim belki :) artik susuyorum, iyi aksamlar Zekiyeecigim...

 
At 25/7/05 00:06, Blogger zekiyee said...

ya jujube her mesajın beni acayip keyiflendiriyor. çok teşekkür ederim.
ne mezunusun? hiç çalıştın mı? kızların için yaşaman ne güzel. bir parça senin yerinde olmak isterdim. eminim yıllar sonra onlar da senin kıymetini anlarlar. tıp fakültesini babam istediği için ve en uzun eğitim süreci olduğu için (mümkün olduğunca geç evlenmek için) (göddüğün gibi hala bekarım) yazdım.
geçmiş doğum günün kutlu olsun. nice mutlu yıllara sevdiklerinle birlikte. yeni araban hayırlı uğurlu olsun. güle güle kullan. ne iyi bir eşin var. temizlik yaparken galeriden gelen adamla olan muhabbetine bayıldım.
guatr ı doğru yazmışsın.
yazılarımı okurken keyif alman beni mutlu ediyor. çeviriye ihtiyacım olursa haber veririm. teşekkür ederim.

 
At 25/7/05 13:08, Blogger zekiyee said...

öğle yemeğini yedim. sabahtan beri canım sıkkın. sebebi tam olarak belli değil. neden ben böyleyim? ufacık şeyleri bile kafama takıyorum. tabii büyük şeyleri daha çok kafaya takıyorum. biraz rahat olsam. sıkıntısız, tasasız.

 

Yorum Gönder

<< Home