ben bir küçük cezveyim

köşe bucak gezmeyim

Cuma, Aralık 23, 2005

orkide

Yorucu bir gün geçirdim. Sabah erkenden gönülle ve Beyoğlu 21. noterinde çalışan elemanlarla gönülün arabasıyla karşıya geçtik. Tek vasıtayla işe gitmek çok güzelmiş.
Sema ile sabah bir türlü bir araya gelemedik. Sabah sabah aciller peşpeşe dizildi.
Dün danimarkadan dayımlar geldiler ve sabah da hastanedeydiler. Ben dayımı ve Hatice yengeyi beklerken şeymayı da karşımda görünce çok şaşırdım. Bana hediye getirmişler. Doğruyu söylemek gerekirse zaten bekliyordum. Çünkü elleri hiç boş gelmezler, ama bu kadar beni mutlu edecek bişey getireceklerini tahmin etmiyordum. Poşette ilk gördüğümde yapma çiçek zannettim, hem de sarı renkte. Ne yapacağım ben o çiçeği diye düşünürken bir de baktım amanıınn orkide. Hem de gerçeğinden. Yengem taaa danimarkalardan ellerinde taşıyarak getirmiş. Yeni yılımı kutladılar. çiçeğin yanında bir kutuda da çikolata vardı. Bu çiçek beni acayip mutlu etti. Yengem daha önce de bana manolya getirmişti. Annem evin bahçesine dikti. Büyüyecek de güzel güzel çiçekler açacak İnşallah.
Sabah önce yengemden kan aldık, vezne sekreterlik arasında koşturdum. Akc grafisi çekildi ve ekg. Doğruyu söylemek gerekirse yengemin şikayetleri psikolojik, her yeri ağrıyor ve daha bissürü şikayeti var. Danimarkada da öyle demişler ama yengem kolay kolay inanmıyor. İşler bitince onlar gezmeye eyüp sultana gittiler. Teleferiğe binmek istiyorlardı ama vakit yetmemiş. Onlar gelene kadar acilde çalıştım. Sema ile kaç gündür görüşemediğimiz için onunla konuşmak istiyordum ama bir türlü ikimizin de işi bitmedi. Ancak saat 3 te yeni açılan postop da bir araya gelebildik. Suat sağolsun yiyecek bişeyler aldı ve onları yedik. Saat 4 te dayımlar geldiler. Ben de sonuçları aldım ve taksiye atlayıp nişantaşına doktora gittik (guatr için). Diler bey sağolsun çok ilgilendi. Tabii o da psikolojik olduğunu anladı ve bissürü öğüt verdi. Tetkiklere baktı ve yarın gelsin bir e usg yaptıralım dedi. Yarın tekrar hastaneye gelecekler. Bu arada bugün tüm tetkikler 140 ytl tuttu. Çok şaşırdım, nasıl oluyor da bu kadar tetkik bu kadar ucuz oluyor diye. Özelde olsa 4 hormona o kadar isterler. Diler bey çok çok sağolsun para da almadı. Paraları ceplerinde kaldı. Bir çiçek de ona yollayalım dediler. Bu arada çiçeği hastanede bırakamadım, ya bişey olursa diye. Çiçek ızgarada yemek yedik. Onlar otururken tamire verdiğim ayakkabılarımı ve dün stefanelde ayırttığım etolü aldım. Yumuşacık harika bişey. Karşıya geçince ayrıldık. Şeyma da benimle geldi. Amcamın kızı Hatice ile arkadaşlar. Yukarda kalacak bu akşam.
Bu arada aklıma geldi ve onlara samsuna gidiş dönüş uçak bileti ayırttım hem onurdan hem de thy den. Bu arada meğer ben bileti geç ayırttığım için thy den büyük bir kazıkla karşı karşıyaymışım.
Bugün bütün gün orkide elimde kolum acayip ağrıdı ama hiç söylenmedim. Orkidem olmuş, hem de parasızdan söylenirmiyim hiç. Gerçi ben evdeki benjamin, gardenia, hatta kaktüsü bile çürüttüm bilmem bu çiçeğe bakabilirmiyim.
Yarın işten sonra asistanların bir kısmı nurcana gideceğiz. Mangal yakılacak, tavuk, sucuk, balık Allah ne verdiyse yiyeceğiz. Yeni gelen asistanlardan biri, şu benim adını unutup da sürekli Cüneyt dediğim (neydi ya bu çocuğun adı?) çocuk saz çalacakmış. Nöbetçi olduğu halde sırf saz çalsın diye onu da götürecekler. İnşallah güzel bir akşam geçiririz. Nurcanın evi perada. Onu da erken eve yollayacaklar, hazırlık yapsın diye.
Bu arada bugün son gelen asistanı gördüm. Herkesin merakla beklediği Tarkan nihayet başlamış. Biraz kilolu ve bildiğimiz tarkanla da yakından uzaktan bir ilgisi yok. Gökhan ağabeyin dediği gibi ‘her Tarkan yakışıklı olacak diye bişey yok’.Kurtlar vadisini seyrediyorum. Geçen bölümde elif öldü diye sevinmiştim. Bu bölümde kızı resüsite ettiler ve döndü. Sinir oldum. Bana o kız çok itici geliyor. Bu bölüm de beni pek açmadı doğrusu.
thy den kazık yedim zannediyordum ama yememişim. çünkü artık bir biletim bile yok. salı gününe kadar almam gerekiyor zannediyordum. güya bugünden gidip erkenden alacaktım. 27 si değil sanırım 22 si son gündü. biletim satılmış, pahalı yada ucuz artık hiç biletim yok. bu arada thy den kazık yemedim ama hocadan bir kazık yedim. normalde sınava girecek eleman son ayında hiç nöbet tutmaz. hoca bana bayram nöbeti tutturuyor. bu bana reva mı?
bu arada nurcana servisten tanıdığım çok az insan geldiği için son anda semayı sattım ve şimdi beratı bekliyorum. taksimde görüşeceğiz.

2 Comments:

At 23/12/05 22:46, Anonymous Adsız said...

Kizlar uyusunlar da evire cevire okuyayim aktivitelerini diye bekledim. Insani sinir ediyorlar bu kizlar ama uyuyunca da insan böyle özlüyor iste. Büyük kizim (Mart'ta bes olucak kendileri) "mami söyle süt ictim beyaz su ictim beyaz peki ama cis yaptim neden sari" diye tutturdu, cevabi begenmedi uyumayi reddetti, kücügü (üce yeni girdi) "mami kapiyi sakin kitleme Noel Baba gelicek" diye tembihledi. Bütün gün bagira cagira oynadilar, bir de Almanca bagiriyorlar ki tam felaket! Yarin Noel basliyor bitse de bu stres bitse artik. Her gün bir davetteyiz üc gün boyunca. Sinavin icin 44 tane Salati Tefriciye okuyacagim Zekiyecigim, ben bütün sinavlarimda okurum (hatta ucak mukavemetinden böyle gecmistim hic unutmam). Burda da doktorlar grev yaptilar gecen. Yine doktor alicaklarmis yurt disindan, Almancan varsa gelsene, doktorlar icin kosullari cok iyi buranin...

 
At 28/12/05 14:01, Blogger nerminn said...

jujube duaların için çok teşekkür ederim. maalesef almancam yok.

 

Yorum Gönder

<< Home